HØRNING IDRÆTSFORENINGS HISTORIE

Hørning Idrætsforening blev skabt 27. maj 1912, da en flok fodboldspillere fra Hørning blev forbigået ved holdsammensætningen på holdet i Kolt. Andre foreninger i Hørning blev senere medlem af HIF såsom Hørning Skyttekreds fra 1888, en gymnastikforening, en sangforening, en foredragsforening og Ungdomsforeningen for Hørning og Omegn (stiftet 1910). Foreningen havde i efterkrigstiden omfattende foredrags- og dilettant komedier på kroen, og fandt derfor sammen med Hørning Ungdoms- og Foredragsforening, hvor foreningen 28. august 1947 skiftede navn til HUIF, og alle-rede 8. december indføres ny struktur, hvor hver forening har egen bestyrelse, og der indføres et forretningsudvalg i HUIF bestående af tre personer. Her var der kun træ idræt: håndbold, fodbold og gymnastik, men senere kom badminton, bordtennis, atletik, orienteringsløb osv. til, og den 27. november 1975 blev navnet ændret til Hørning Idrætsforening med forkortelsen HIF.

Derpå kom der en basketball klub til samt en svømmeklub, og kortvarigt var der en volleyball klub i HIF, ligesom der er kommet en floorball klub til, motions klub (i dag PULS efter fusion med gymnastik), Futsal og basketball er startet igen, og senest Hockey, Karate og E-sport.

HIF GENNEM TIDERNE

HIF blev skabt i 1912, og der har siden været rigtig mange og forskelligartede foreninger med i HIF lige fra idræt, kultur, foredragsforeninger, teater osv. I starten var HIF en forening bestående af medlemsforeningernes formænd, men fra 1947 kom der udover forenings formændene et Forretningsudvalg bestående af formand, næstformand og kasserer. Foreningen hed da Hørning Ungdoms- og Idrætsforening (HUIF). Fra 1975 blev dette ændret til Hørning Idrætsforening HIF.

Nedenstående ses formænd for HUIF og HIF gennem tiderne (efter Forretnings udvalget blev indført). Klik på billeder for at se i større format.

Ved at klikke HER ses oversigt over alle formænd, næstformænd og kasserer i foreningens historie.

WALL OF FAME

I 2015 blev H.C. Hansen på basis af sit mangeårrige arbejde i HIF på alle poster som formand, næstformand og kasserer indstillet som Æresmedlem af HIF. H.C. Hansen har både været bannerfører for HIF´s 75 års jubilæum og HIF´s 100 års jubilæum, og H.C. Hansen har været primus motor og hjælper ved opstart af en lang række foreninger såsom Hørning Motion (nu Puls), boksning, basketball osv.

Følgende har hodtaget HIF´s lederpris

SKRIV OG SKRIFTER (DOWNLOAD)

Jubilæumsskriv fra HIF´s 100 års jubilæum 2012. For at se hele materialet, klik HER eller på billedet.

Jubilæumsskriv fra HIF´s 75 års jubilæum 9. maj 1987. For at se hele materialet, klik HER eller på billedet.